یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۲۶:۴۰

عملیات آواربرداری پایه‌های سکوی ١٣A شهریورماه شروع شد

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت پتروگوهر فراساحل کیش با بیان این که عملیات آواربرداری پایه‌های سکوی ١٣ A از ابتدای شهریورماه امسال شروع شده است٬ گفت: چاه‌های این سکو کاملا ایمن است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، مسعود زیاری درباره بازیابی پایه‌های سکوی ١٣A پارس جنوبی که فروردین ماه سال ۱۳۹۴ دچار حادثه شده بود٬ گفت: پایه‌های این سکو دوم فروردین ماه ۱۳۹۴ در برخورد با شناور خارجی دچار حادثه شد که پس از آن عملیات ایمن سازی چاه‌ها شروع شد. وی حادثه رخ داده را اتفاق نادری در خلیج فارس عنوان کرد و افزود: با این حال ما به عنوان نماینده ایران در صنایع بالادستی٬ توانستیم با ایمن سازی سکوی ١٣A  چاه زنده ١٣A٠٥  را مهار کنیم. چاه شماره ٥ سکوی A فاز ١٣ پارس جنوبی که در تصادف با شناور ٥٠ هزار تنی سنگاپوری دچار خسارت شدید شده بود در عملیاتی بسیار پیچیده و منحصر به فرد اسفندماه پارسال مهار شد. پیام معتمد٬ مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس هم‌ زمان پس از مهار این چاه گفته بود: این عملیات برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه صورت گرفته و از معدود عملیات‌های مشابه انجام شده در سطح جهان است.

خاص بودن این عملیات به دلیل برقراری اتصالات پر فشار سطحی و زیرسطحی، تست کامل تجهیزات سرچاهی، بازیابی شیر ایمنی با ابزار هیدرولیک فشار بالا، تزریق گل حفاری و سیمان در عمق بیش از ۴۰ متری زیر آب از طریق کریسمس تری و انجام کار در شرایط بسیار نامساعد جوی است. زیاری با اشاره به اهمیت بازیافت پایه‌های سکوی ١٣A ٬ادامه داد: از نظر حفاری، چاه‌های این سکو ایمن است، ضمن این که حفاری هشت حلقه چاه این سکو نیز با نظارت احیا می‌شود. مدیرعامل شرکت پتروگوهرفراساحل کیش اظهارکرد: عملیات آواربرداری پایه‌های این سکو که از ابتدای شهریورماه امسال شروع شده٬ با نظارت دقیق کارفرما و مطابق نظر متخصصان شرکت نفت و گاز پارس انجام می‌شود. زیاری افزود: شرکت «پترو پایدار ایرانیان» مسئولیت آواربرداری پایه‌های این سکو را با نظارت «شرکت نفت وگاز پارس» بر عهده دارد، منتهی «پتروگوهرفراساحل کیش» به عنوان مشاور در این عملیات برای جلوگیری از آسیب به چاه‌ها این سکو، حضور دارد.



  کد خبر : 2527
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :